سئو داخلی 

سئو داخلی که ارتباط مستقیمی با چگالی کلمات کلیدی و متاتگ‌ها دارد، کلیه اصولی است که در داخل سایت برای دستیابی به نتایج بهتر در موتورهای جستجو انجام می‌دهیم. همه تلاش‌های سئو با هدف رسیدن به بهترین نتیجه در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک سایت انجام می‌شود. الگوریتم‌های گوگل از دو فاکتور On-Page و Off-Page برای ارتقای رتبه سایت استفاده می‌کنند. در این نوشتار به اینکه سئو داخلی چیست و شامل چه مواردی می شود؟ می‌پردازیم.

سئو داخلی چیست؟

On-Page SEO که به سئو پایه هم مشهور است شامل موارد مختلفی مثل محتوا، کدنویسی، پیاده سازی فنی، ساختار و نمای سایت می‌شود. مدیران وب سایت باید تمام تلاش خود را بکار ببرند که نتایج کار طراحی سایت و تولید محتوا برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود. این فرآیند همان سئو داخلی است. سئو داخلی به دو بخش سئو تکنیکال (ساختاری) و سئو محتوا تقسیم می‌شود. فرآیندهای آن تنها روی رتبه گرفتن تمرکز ندارند بلکه به بازاریابی اینترنتی موفق هم منجر می شود.

سئو داخلی چیست؟

نقش سئو داخلی در بهینه سازی چیست؟

تا زمانی‌که داخل سایت وضعیت مناسبی نداشته باشد نمی‌توان انتظار داشت سئو خارجی نتیجه بخش باشد. بنابراین بهینه سازی سایت باید از داخل سایت شروع شود، پس از اینکه وضعیت داخل سایت به وضعیت مناسبی رسید نوبت به سئو خارجی می‌رسد. زمانی که کارشناسان وب به بررسی سایت‌های مشتریان می‌پردازند، مشاهده می‌کنند اغلب سایت‌ها حتی سایت‌های بزرگ و مشهور کشور در بخش داخلی خطاهای بسیاری دارند که پیش از هر اقدامی باید این مشکلات اصلاح شود و پس از آن به سراغ سایر تکنیک‌های سئو برویم. اهمیت این موضوع از آنجا آشکار می‌شود که تا مشکلات داخلی سئو برطرف نشود کلیه اقدامات خارجی بی اثر و یا اگر نخواهیم اغراق کنیم کم اثر خواهد بود.

سئو داخلی شامل چه چیزهایی است؟

سئو تکنیکال

مشکل ساختاری یا تکنیکال مسیر حرکت کاربر در سایت را مختل کرده و به سردرگمی او می‌انجامد. دور از انتظار نیست که چنین کاربری سایت را ترک کند و از خرید منصرف شود. در سئو تکنیکال تلاش می‌شود اشتباهات برنامه نویسی برطرف شود تا کاربر به راحتی بتواند به آنچه نیاز دارد دسترسی داشته باشد.

سئو محتوایی

ورود بازاریابان و نویسندگان حرفه ای به حوزه سئو، تولید محتوای تخصصی را وارد عرصه جدیدی کرد. به این ترتیب الگوریتم‌های گوگل متحول شدند و ارزش محتوا و بهینه سازی نوشتار چند برابر شد. در این زمان بود که بسیاری از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه از میان رفت.

مهم ترین پارامترهای سئو داخلی در حوزه تکنیکال کدام است؟

در اجرای استراتژی لازم است یک سری از پارامترهای تکنیکال را مد نظر قرار بدهیم. در زیر به برخی از مهم‌ترین این پارامترها اشاره می‌کنیم:
•    استفاده متناسب و هوشمندانه از متاتگ‌ها
•    تعیین درست عناوین صفحات و بر اساس اصول سئو
•    انتخاب ساختار مناسب برای لینک‌ها
•    استفاده از قالب‌های رسپانسیو
•    توجه به سرعت لود صفحات سایت
•    ثبت نقشه سایت در گوگل
•    توجه به لینک‌های داخلی صفحات

مهم ترین پارامترهای سئو داخلی

برای سئو داخلی محتوای سایت چه کارهایی ضروری است؟

محتوا به صورت مستقیم در بازاریابی و رتبه سایت اثرگذار است. گوگل طی سال‌های اخیر به محتوا اهمیت زیادی داده و بارها به این نکته تاکید کرده است. الگوریتم های مختلفی مثل پاندا به جهت بررسی کیفیت محتوای مطالب تهیه شده اند. از این رو لازم است اهمیت ویژه ای برای سئوی محتوا قائل شوید

زرگترین عاملی که به رتبه سایت آسیب وارد می‌کند و گوگل آن را جریمه می‌کند محتوای کپی (Duplicate content) است. همچنین محتواهای بی کیفیت (Thin Content) هم از سوی گوگل شناسایی شده و برای شما امتیاز منفی به همراه خواهند داشت.

برای ارتقای کیفیت محتوای سایت لازم است این نکات را جدی بگیرید:
•    به صورت مستمر به تولید محتوای ارزشمند و مناسب در حوزه کسب و کارتان بپردازید.
•    کلمات کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید و به شکل مناسب و به تعداد کافی در متن بکار ببرید.
•    از عنوان و زیر عنوان‌های جذاب و سئو شده استفاده کنید.
•    کلمات کلیدی را به اشکال مختلف و با هم خانواده هایشان در متن بکار ببرید.
•    محتوا را برای مخاطب تولید کنید و برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.
•    هر مقاله تنها و تنها یک تگ H1 خواهد داشت و در انتخاب سایر تگ‌ها هم دقت کنید.
•    محتوا تنها متن نیست از اهمیت تصویر و سئوی تصاویر غافل نشوید.

سئو داخلی - وب24

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

یک صفحه سئو داخلی شده و ایده آل چه مشخصاتی دارد؟

•    محتوا اختصاصی و باکیفیت داشته باشد
•    محتوا یک موضوع یا شی را توضیح داده و هدف مشخصی داشته باشد
•    به صفحه Homepage  لینک داده شده باشد
•    به صفحه دسته بندی‌ها لینک داده شده باشه
•    عنوان صفحه با کلمات کلیدی شروع شده باشد

آیا سئو داخلی کافی است؟

اگرچه سئو داخلی رکن بسیار مهم و تاثیرگذاری در سئو است اما به تنهایی کفایت نمی‌کند و علاوه بر داخل سایت، سئو خارجی هم لازم است مورد توجه قرار گیرد. در غیر این صورت نمی‌توانید انتظار داشته باشید استراتژی‌های سئو موفق شود. نتایج مطلوب همیشه با تلاش فراوان به دست می‌آید. در صورتی‌که سئو داخلی و خارجی سایت به صورت هم‌زمان از کیفیت مناسب برخوردار باشد، دستیابی به رتبه های برتر گوگل یک امر طبیعی خواهد بود.

لینک سازی داخلی چیست؟

یکی از مهم ترین اصول بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) لینک سازی است. به طور کلی لینک های داخلی و لینک های خارجی می توانند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند. لینک های داخلی لینک هایی هستند که به صفحات دیگر در وب سایت شما پیوند دارند و کاربر را در سایت شما نگه می دارند. لینک های داخلی برای موتورهای جستجوگری که بین صفحات وب کار جستجو را انجام می دهند، خیابان هایی هستند که مسیر رفت و آمد را مشخص می کنند. موتورهای جستجوگر از طریق تحلیل پیچیده لینک ها، کشف می کنند که صفحات سایت چگونه با همدیگر مرتبط شده اند. استراتژی لینک سازی داخلی کل مباحث سئو را در بر نمی گیرد؛ اما از مهم ترین اقدامات سئو محسوب می شود. هدف از لینک سازی داخلی، جذب مخاطب جدید به وب سایت شماست که موجب بالا رفتن رتبه سایت شما در صفحه نتایج جستجو گوگل نیز می شود.

اصول و قواعد لینک سازی داخلی سایت

تبلیغات میان متنی

درب شیشه ای یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

تبلیغات میان متنی

——————————————————————————————————————————————-

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی  و پرده برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت  قائم الکترونیک دنبال کنند.

تبلیغات میان متنی

———————————————————————————————————————————————————–

تاثیر لینک سازی داخلی در سئو سایت چیست؟

1.    افزایش ترافیک سایت :

لینک ها در سئو سایت شما اهمیت چشمیگری دارند و لینک سازی بدون تردید، باید یکی از اصلی‌ترین اقدامات شما در استراتژی جامع سئو سایت برای کسب و کار شما باشد. استراتژی لینک سازی داخلی به افزایش ترافیک سایت شما کمک زیادی می‌کند و می‌تواند بخشی از استراتژی توسعه کسب و کار شما باشد. اگر لینک سازی را شروع کرده‌اید یا می‌خواهید میزان پیشرفت خود را اندازه بگیرید، باید بدانید که نتیجه لینک سازی، بر افزایش ترافیک سایت شما اثر مستقیم دارد.

2.    بهبود رتبه سایت در گوگل :

لینک سازی صحیح سایت را در رتبه های بالای گوگل قرار می دهد. صفحه نتایج جستجو گوگل اهمیت زیادی برای کسب و کارهای اینترنتی دارد؛ زیرا امروزه همه چیز ابتدا از گوگل پرسیده می شود. لینک سازی داخلی به کاربران کمک می‌کند تا به صفحات مختلف سایت شما هدایت شوند و رتبه موجب بهبود بازدید سایت شما نیز بشوند.

مراحل لینک بیلدینگ داخلی

۵ مرحله اصلی در لینک سازی داخلی چیست؟

1.    شناخت مخاطب :

برای لینک سازی، شما نیاز دارید که از مخاطب خودتان شناخت کافی به دست بیاورید و سپس برای درگیر کردن او با سایت خود، برنامه ریزی کنید. اگر سایت شما در حوزه فروش اینترنتی فعالیت می کند، می توانید با ایجاد بخشی در زمینه مطالب آموزشی و معرفی محصولات، مخاطب را سرگرم کنید؛ یا اگر حوزه کاری شما حرفه ای تر و تخصصی تر است، می توانید مطالب ترند و داغ روز را پی بگیرید. برای مثال، اگر شرکت شما خدمات سم پاشی باغ و مزارع را انجام می دهد، می‌توانید با تولید محتوا در زمینه کشاورزی و نحوه مراقبت از گیاهان در فصول مختلف، مخاطبان را به خواندن سایت خود تشویق کنید. در تدوین استراتژی لینک سازی داخلی آنچه اهمیت دارد، ابتدا مخاطب و شناخت نیازهای اوست. در صورتی که موفق شوید مخاطب خود را بشناسید، می توانید به سراغ مرحله بعد، یعنی رصد کردن مخاطب و دنبال کردن علاقه مندی های او بروید.

2.    دنبال کردن مخاطب :

تصور کنید به تازگی به منزل جدیدتان نقل مکان کرده اید و لوازم کهنه منزل خود را عوض کرده اید. آیا دوست ندارید زمانی که دوستانتان به منزل شما می آیند، مسیر نگاهشان را دنبال کنید تا شگفتی را در چهره‌شان تماشا کنید؟ ممکن است بعضی از دوستانتان به سراغ اتاق خواب شما بروند و درباره میز آرایش اتاق شما نظر بدهند، برخی دیگر ممکن است به سراغ سرویس بهداشتی خانه شما بروند. شما با هر کدام از این افراد چگونه رفتار می کنید؟ مسلما دوستتان را از اتاق خواب و میز آرایش به سراغ کنسول زیبای منزلتان می‌برید تا او را تحت تاثیر قرار دهید و سایر  دوستانتان را به تماشای جکوزی در اتاق مستر منزلتان دعوت می کنید. با همین مثال ساده، باید متوجه شوید که مخاطبان رفتارهای متفاوتی با همدیگر دارند و شما نمی توانید برای همه یک نسخه بپیچید؛ به همین دلیل شما نیاز دارید که در استراتژی لینک سازی داخلی، مخاطبان خود را دسته بندی کنید و علاقه مندی های هر کدام را دریابید تا بتوانید همان چیزی را به ان ها ارائه دهید که به دنبالش هستند. یکی از این راه ها می تواند ارسال ایمیل (ایمیل مارکتینگ) و پر کردن فرم نظرسنجی توسط مخاطب سایت شما باشد. سوالاتی که به صورت پاپ آپ بر روی صفحه سایت شما ظاهر می شوند نیز مفید خواهند بود.

3.    محتوای جذاب تولید کنید :

اگر تصور شما از تولید محتوا جذاب انجام کارهای خارق العاده است، بهتر است در دیدگاه خود تجدیدنظر کنید؛ زیرا محتوا جذاب، عجیب و غریب نیست؛ فقط به صورت غیرقابل‌پیش‌بینی ارائه می شود. برای تولید محتوا جذاب، بهتر است از طوفان فکری استفاده کنید. می توانید کلماتی را که به بیزینس شما مرتبط هستند، روی یک تخته بنویسید و از همکارانتان بخواهید مرتبط ترین کلمات با همدیگر را انتخاب کنند. سپس از آن ها بخواهید کلمات بی ربط را برای شما مشخص کنند و در پایان از آن ها بخواهید یک داستان بامزه با اطلاعاتی که روی تخته نوشته اید، برایتان تعریف کنند. این‌گونه اقدامات می تواند جرقه ای در ذهن شما روشن کند تا محتوا جذاب تولید کنید.

4.    مرتبط با حوزه فعالیت خود، لینک سازی کنید :

حواستان باشد که برای تولید محتوا، سراغ حوزه کاری خودتان بروید و مطالبی تهیه کنید که با کسب و کار شما همخوانی داشته باشد. لینک سازی زمانی برای شما مفید خواهد بود که کلمات کلیدی مرتبط با بیزینس شما را ارتقا دهد. می توانید با تهیه اینفوگرافی، مطالب مفیدی را در کوتاه ترین زمان و به موثرترین شیوه ممکن، به مخاطبان خود ارائه دهید.

5.    شبکه های اجتماعی را فعال کنید :

شبکه های اجتماعی راحت ترین راه برای جذب مخاطب و تولید محتوا و بازاریابی آن هستند. می توانید با ایجاد حساب کاربری در شبکه های پرطرفداری مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، جی پلاس و… مطالب تولیدی ویژه خود را به اشتراک بگذارید. استراتژی لینک سازی داخلی به شما کمک می کند اولویت انتشار مطلب را در این شبکه های اجتماعی تعیین کنید. بازنشر مطالب جالب و سرگرم کننده در شبکه های اجتماعی بسیار راحت است و می تواند باعث هدایت بیشتر مخاطبان به سایت شما بشود. بهتر است همیشه در صفحه فرود (لندینگ پیچ) سایت خود، مطالب جذاب برای جلب مخاطب و هدایت آن‌ها داشته باشید. با این کار لینک سازی شما موثر واقع می شود و ترافیک سایت شما بالا می رود.

استراتژی لینک سازی داخلی

اصول و قواعد لینک سازی داخلی چیست؟

1.    تدوین استراتژی لینک سازی داخلی :

برای لینک سازی داخلی باید ابتدا استراتژی لینک سازی داشته باشید. مثلا سایت شما درباره طراحی قطعات خودرو خدماتی ارائه می کند. می‌توانید مقاله ای جامعه درباره طراحی قطعات خودرو تهیه کنید، سپس برای بخش های مختلف و عناوین مقاله، در صفحات داخلی سایت خود، لینک ایجاد کنید و از انکرتکست های متنوع نیز کمک بگیرید تا مخاطب به خواندن و دنبال کردن مطالب شما تشویق شود. این نوع لینک سازی داخلی، بسیار حرفه ایست. فراموش نکنید که سایت های حرفه ای، به جزئیات نیز می پردازند؛ پس به کاربر نشان بدهید که هیچ نکته ای از چشم شما دور نمی ماند.

2.     شناخت مخاطب و تهیه guideline برای محتوای لینک های داخلی :

در استراتژی لینک سازی داخلی، شما ناچارید مشخص کنید که برای چه مخاطبی، چه مطلبی را تولید کنید و طبق برنامه زمانی مشخص، به اهداف خود دست پیدا کنید. پس از شناخت مخاطب و دسته بندی مخاطب بر اساس سن و علایق و نیازها، می توانید برنامه مدونی برای لینک سازی خود داشته باشید. مثلا اگر شما سایت آموزشی در زمینه مطالب درسی دارید، می توانید برای دانش آموزان در نزدیکی فصل امتحانات لینک های مفیدی ایجاد کنید یا برعکس،پیش از شروع امتحانات، لینک سازی را برای والدین انجام دهید.

3.    مدیریت لینک های خروجی هر صفحه :

استراتژی لینک سازی داخلی به شما می گوید که تعداد لینک های داخلی در تعیین رتبه سایت شما تاثیر چشمگیری دارد. اغلب لینک های داخلی لینک های فالو (follow) هستند. هرچقدر تعداد لینک های خروجی صفحات افزایش پیدا کند، اعتبار صفحه کمتر می شود. کنترل کنید که هر صفحه بیش از ۵ لینک خروجی نداشته باشد.

4.    ویرایش محتوای لینک ها بر اساس کلمات کلیدی موثر در سئو :

هدف شما از لینک سازی، ارتقا رتبه سایت و ورود بیشتر مخاطبان به آن است. بنابراین شما باید کلمات کلیدی پرجستجو در موتورهای جستجو را از طریق نرم افزارهایی مانند Moz استخراج کنید و بر همان اساس، کلمات کلیدی را در لینک های سایت خود قرار دهید. فراموش نکنید که کلمات کلیدی و تولید محتوا سئو شده، یکی از اصول لینک سازی داخلی و خارجی است.

مزایای لینک سازی داخلی در سئو

مزایای لینک سازی داخلی در سئو سایت چیست؟

1.    بالابردن زمان حضور کاربر در سایت :

اگر استراتژی لینک سازی داخلی را به صورت اصولی تهیه کرده باشید، حتما می دانید که باید در میانه مطلب از anchor text استفاده کنید. حتم داشته باشید که کاربر در میانه مطلب به سایر صفحات سایت شما نیز سر می‌زند و با این کار، مدت زمان حضور خود را افزایش می دهد. بهتر است انکر تکست هایی که در متن می گذارید، متنوع باشد. برای مثال اگر کلمه کلیدی مقاله شما «افزایش بازدید سایت» است، از عبارتی مانند «بهبود رتبه سایت از طریق افزایش بازدید سایت» برای انکر تکست استفاده کنید.

2.    بالابردن ترافیک سایت :

یکی از نقاط قوت سایت ها، میزان ترافیک آن هاست. با بالابردن ترافیک سایت و استفاده از کلمات کلیدی پرجستجو، می توانید کاربر را به سایت خود بکشانید و موجب افزایش ترافیک سایت خود شوید.

3.    بالا بردن بازدید از سایت شما :

داشتن استراتژی لینک سازی داخلی به مخاطب شما کمک می کند تا راحت تر به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کند و از وب سایت شما بیشتر استفاده کند.

4.    بهبود تجربه کاربری :

لینک سازی داخلی به شما این امکان را می دهد تا به محض ورود به سایت شما، به مطلب مورد نیاز خود سریع دسترسی پیدا کند؛ بنابراین رضایت کاربر را فراهم می کند.

5.    کم شدن میزان بانس ریت (نرخ پرش) :

با لینک کردن صفحات به همدیگر، کاربر را متقاعد می کنید که حرف های گفتنی زیادی برای او دارید و می توانید به او اطلاعات بیشتری درباره مطلب موردنظرش بدهید. بنابراین نرخ فرار کاربران کاهش پیدا می کند.

6.    بیشتر دیده شدن مطالب قدیمی سایت :

با داشتن استراتژی لینک سازی داخلی اصولی و پیوند برقرار کردن بین صفحات مختلف سایت، می توانید محتواهای قدیمی را از خاک خوردن نجات بدهید. بهتر است مطالب قدیمی را هر از چند گاهی ویرایش کنید و با کلمات کلیدی جدید، به روز رسانی کنید.

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل ادوردز  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *